-
HAVUZUN İÇİNDE DIŞINDA
Etkinlik Çeşidi: Oyun ve okuma yazmaya hazırlık (Bütünleştirilirmiş büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu:
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Motor gelişim
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür. Belirlenen noktadan çift ayakla ileriye doğru atlar.
Kazanım 2: Denge hareketleri yapar.
Göstergeleri: Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır. Atlama ile ilgili denge hareketlerini yapar. Konma ile ilgili denge hareketlerini yapar. Başlama ile ilgili denge hareketlerini yapar. Durma ile ilgili denge hareketlerini yapar.
Bilişsel gelişim
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri: Nesne/varlığın şeklini söyler
Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
Göstergeleri: Mekânda konum alır.
ÖĞRENME SÜRECİ
Oyun alanının zeminine renkli bantlarla üçgen ve daire şekli oluşturulur. Bir bez torba içine üçgen ve daire şekil kartı konur. ( 5 x 5 cm )
Öğretmen çocuklara şöyle bir yönerge verir.
“Çocuklar yerde iki tane şekil havuzumuz var. Müzik çalındığı zaman hepimiz havuzun dışında dans edeceğiz. Müzik durduğunda ise istediğiniz bir şekil havuzunun içine gireceksiniz. Ben bez torbadan bir şekil kartı çekeceğim. Çektiğim şekil girdiğiniz havuzun şeklinde ise oyundan çıkacaksınız. der.
Materyaller
Renkli bant, bez torba, şekil kartı
Kavramlar
Konum: içinde/dışında
Sözcükler
-----------
Değerlendirme
Çalışma sayfası uygulanır.’Çağatay topu ile lobut deviriyor. Sepetin içinde kaç lobut var?
Sepetin içindeki lobut sayısı kadar daire boyayalım. Sepetin dışında kaç lobut var söyleyelim. Sepetin dışındaki lobut sayısı kadar üçgen boyayalım.
Küçücük fıçıcık içi dolu turşucuk bilmecesinin cevabı ne olabilir? tahmin edelim.
Uyarlama
-
HAYDİ ÇEMBERE HOPLAYALIM
Etkinlik Çeşidi : Oyun ve Okuma Yazmaya Hazırlık etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği ve Bireysel Etkinlik)
Yaş Grubu (Ay) :
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
Göstergeleri: Mekânda konum alır.
Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır.
Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
Motor gelişim
Kazanım 2: Denge hareketleri yapar.
Göstergeleri: Atlama ile ilgili denge hareketlerini yapar. Konma ile ilgili denge hareketlerini yapar.
Özbakım Becerileri
Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.
Göstergeleri: Tehlikeli olan durumları söyler. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ
Sınıfa çocuk sayısı kadar renkli çember getirilir. Her çocuğa bir çember verilir. Çocuklara “Çemberlerle nasıl bir oyun oynanacağını bilen var mı” diye sorularak beyin fırtınası yapılır. Tüm çemberler oyun alanının ortasına dağınık şekilde yerleştirilir. Çocuklara açılan müzik eşliğinde çemberlerin dışında dans etmeleri gerektiği, müzik durdurulduğunda ise bir çemberin içine atlamaları söylenir. Oyun çocukların ilgisine göre devam eder. Öğretmen çemberle oynanacak diğer oyunla ilgili açıklama yapar. Oyunun kurallarını açıklar. Öğretmen dışarı denilince çemberin dışına atlamalarını, içeri deyince çemberin içine atlamaları istenir. Şaşıran oyundan çıkar.
Materyaller
Çocuk sayısı kadar halka
Sözcükler
Zıplamak
Kavramlar
Yön/Mekanda Konum: İçeri-Dışarı
Değerlendirme
Oyunu beğendiniz mi?
Oynadığımız oyunun adını ne koymak isterdiniz?
Çemberin içine atlarken zorlandınız mı?
Çemberlerle başka neler yapabilirdik?
Uyarlama
-
peki hocam uzaysal algı yani şekilleri evirip çevirmeleriyle ilgili bir etkinlik var mı
-
bizim amaç ve kazanımlarda uzaysal algı ile ilgili bir amaç kazanım yok.Geometrik şekillerle ilgili şu kazanımlar var.
Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır.
Göstergeleri:
1. Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
2. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler.
3. Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.
bunlarla ilgili etkinlik olur mu?
-