1-Uzun şerit:
Her çocuğa büyük bir kağıt parçası verilir.hepsi elindeki kağıdın ucundan incecik yırtmaya başlar.Neticede hiç koparılmadan kağıt bitirilmeye çalışılır.Oyunun sonunda şeritler ölçülür.En uzun şerit kiminse oyunu o kazanır.


2-Nelerden ne yapılır?
Öğretmen çocukların kullandıkları eşyalardan birinin adını söyler.Bir çocuğa işaret eder;
-nelerden ne yapılır?der.Çocuk o eşyanın neden yapıldığını düşünür, gereken malzemeleri söyler.Gecikmeden ve eskizsiz saymışa alkışlanır veya ödüllendirilir…


3-Gördün mü?
Öğretmen çocukları etrafında toplar.
-aranızda çocuğum var ben şimdi giydiği elbiseyi ayakkabısını anlatacağım.Bakalım tanıyabilecek misiniz?der.Bu sırada bütün çocuklar birbirini dikkatle süzmeye başlar.Eğer bulamazlarsa kız mı erkek mi? Diye sorarlar.Böylece oyun tekrarlanır.


4-Ne uçmaz ne gezmez ne yüzmez?
Öğretmen çocuklardan birine işaret eder ve ne uçmaz ne gezmez ne yüzmez? Der ve bunlara örnek ister.Oyuncu buna karşılık kedi uçmaz ağaç gezmez taş yüzmez derse oyunu kazanır.


5- Cümlemi tamamla
Çocuklar halka şeklinde dizilir.Öğretmen birine işaret eder.Yarın hava güzel olursa….. dedikten sonra cümlemi tamamla der.Oyuncu bu cümlenin sonunu yüksek sesle tamamlar.Beklemeden cümleyi tamamlarsa başka bir arkadaşına eksik bir cümle söyleme hakkı kazanır…


6-Ali kutuda
Çocuklar masanın etrafına otururlar.Öğretmen Ali kutuda deyince eller masanın altına konur.Ali kutudan çıktı deyince eller masanın üstüne çıkartılır.En sona kalan çocuk 1. olur 1. olan çocuk oyunu yönetmeye başlar…



7-Hamal
Oyunculardan birisi ebe olur.Gözleri bağlanır odadaki eşyalardan herhangi birisi ebeye uzatılır ve ne olduğu sorulur.Ebe eliyle ne olduğunu anlamaya çalışır ne olduğunu söylemezse ya eline ya başına ya da sırtına yüklenir.Böylece odanın içinde eşyanın hiç olmazsa bir tanesinin adını söyleyene kadar dolaşır.Eğer ilk yaklaştığı eşyayı bilirse oyunu kazanmış olur ve ebelik başkasına geçer…


8-Yattı kalktı
Her çocuğa birer isim konur bu isimler sebze çiçek meyve vs. olabilir.Çocuklar isimleri kendileri de seçebilir.Mesela ismi lahana olan çocuk önce kendi ismini söyleyerek oyuna başlar.Lahana yattı kalktı lahana derken yatar kalkar ve hemen bir arkadaşının aldığı ismi söyler.Mesela biber der.Oyunu biber alır biber yattı kalktı der yatar kalkar ve sonra bir diğerinin adını söyler.böyle devam eder….


9-Öt kuşum öt
Bir ebe seçilir ve gözleri bağlanır ona;
Arkadaşlarından birisi karşısına geçer sesinden tanımaya çalışır öt kuşum öt der arkadaşı kuş gibi öter oyun böyle devam eder…….


10-Tatmadan bul
Öğretmen bir yiyeceğin tadını ve özelliklerini çocuklara anlatır.Bu yiyeceği bulmalarını ister.Bulan çocuk alkışlanır.



11-Renkler
Çocuklar sıra olur aralarından birisi bir renk söyler.Örn. mavi der diğer çocuklar maviyi bulmak için çevreye bakınırlar.Mavi renkteki eşyaları bulurlar.çok eşya bulan ebe olur oyun devam eder….



12-Adamın gözlüklerini tak
Yazı tahtasına gözleri burnu ağzı belirten bir insan başı çizilir.Gözleri bağlı olarak kim bunun gözlüklerini çizecek? Denir.İsteyen çocuklar gözleri bağlı olarak adamın gözlüklerini çizmeye çalışır…


13-Uçtu uçtu
Çocuklar masaya otururlar bir ebe seçilir.ebe uçan nesneleri veya hayvanların adını söyler.Örn. uçtu uçtu uçurtma kartal uçak vb. çocuklarda sağ ellerini uçtu deyince kaldırırlar.Ebe arkadaşlarını şaşırtmak için uçmayanları da söyler oyun böle tekrar edilir…

14-Doğru sırala
Bütün çocuklar sıralarında otururlar. Öğretmen bunlardan 6–8 tanesini çağırarak yazı tahtasının önünde yüzleri arkadaşlarına dönük olarak tutar ve hepsine bir isim verir. ( Örneğin; Renkler, Kuş isimleri, Şehir ismi veya oyuncak isimleri gibi ) Bundan sonra oturanlar sıralarının üzerine başlarını koyarak gözlerini kaparlar. Öğretmen tahtadakilerin yerlerini değiştirir. Bundan sonra herkes bakar, bir kaç gönüllü istenir. Bu gönüllüler arkadaşlarının yer ve isimlerine göre onları tekrar dizerler.


15-Bekçi Köpeği
Bir yere bir cisim ( Nesne ) konur. Yanında gözleri kapalı bir bekçi köpeği durur. Diğer öğrencilerden birisi sessizce nesneyi oradan almaya çalışır. Eğer köpeğin haberi olmadan onu alabilirse, bir dahaki oyun için "Bekçi Köpeği" olur. Eşya alırken köpek farkına varırsa "hav hav" diyerek arkadaşını yakalar. O zaman yeni bir bekçi köpeği seçilir.

16-Resmi bil
Çocuklar uygun bir zemine (sandalye, minder vb.) otururlar. Öğretmen, arkası dönük resimli kartlardan çocuklara birer tane verir. (Top, bebek, araba, lego, bardak, çiçek, tavşan... vs).
Diğerlerinin resmi görmemesi sağlanır. Çocuklar sıra ile ellerindeki resmin özelliklerini söyleyerek, arkadaşlarının bu nesneyi tanımalarını ister. İlk tanıyan başarılı olur.
17-Yanliş söyle oyunu
Çocuklar daire şeklinde otururlar. Öğretmen, "ben kime soru sorarsam cevabı soru sorduğum arkadaşınız verecek ama yanıt doğru olmayacak" der. Örneğin;"annenin adı ne" dediğimde annesinin adı dışında isimler söyleyecek.Unutup doğru cevap veren çocuk oyundan çıkabilir. Yanıtı kolay ve bilindiğinden emin olunan sorular sorulur.(örn; hangi şehirde oturuyorsun, babanın, annenin mesleği...vb)

18-Gözlerime inanamiyorum oyunu
Öğretmen küre veya daire şeklindeki bir nesneyi(Örn;top) önüne alır. Çocuklar öğretmenin çevresinde daire şeklinde otururlar. Öğretmen aklında herhangi bir şey tutar. Örneğin; güneş...
Topa bakarken güneşi görmüş gibi şaşırmış bir şekilde "gözlerime inanamıyorum:Burada yuvarlak bir şey görünüyor.Sizce ne olabilir? diye sorar.
Çocuklar tahminlerini söylerler. Bilemezlerse öğretmen ikinci ip ucunu verir: "bu parlak birşey"
Çocuklar ikisinden yola çıkarak çeşitli benzetmeler yaparlar. Öğretmen, bizi ,yer yüzünü ısıtır...vb gibi ipuçları vererek çocukların yanıtlarına rehberlik eder. oyunda çocuklar da öğretmenin yerine geçerler.
Kayıtlı









OLMASI GEREKEN ŞEYLERİN ADINI İYİLİK YAPMAK KOYMUŞLAR